sunnuntai 3. huhtikuuta 2011

Merkityksiä kampanjan takana

Sunnuntaihei blogimme lukijat,

ja tervehdys junasta! Kotimatka Helsingistä Turkuun on käynnissä. Muutama lomapäivä kampanjoinnissa on antanut taas uutta virtaa rutistaa viimeiset kaksi viikkoa. Tiimimme vahvuus on juuri siinä, että jokaiselle annetaan hetkiä voimaantua tärkeiden asioiden äärellä kampanjoinnin aikana. Intoa puhkuen osallistun ensi viikon tohinoihin.

Aika rientää! Tuoreessa muistissa on viimekesäinen kampanjan avauksemme ravintolalaiva Donnalta ja virallinen avauksemme syyskuussa ravintola Aulasta. Työ Saara-Sofian kampanjan suunnittelussa on ollut pitkäjänteistä ja suunnitelmallista melkein jo vuoden verran. Toisaalta muuta ei voi odottaakaan meiltä kolmelta tehopakkaukselta, Saara-Sofian kampanjapäälliköltä ;) Kaikkeen valmistaudutaan huolella, harkiten ja ennakoiden. Täydellinen apu ajatustemme ja ideoittemme kuviksi pukemisessa on ollut mainostoimisto Revolver. Toimisto on loihtinut mitä sotkuisimmista ja epämääräisimmistä ruutupaperille kirjoitetuista ajatuksistamme kampanjailmeen, jollaisesta emme osanneet unelmoidakaan.

Tällä hetkellä tiimiimme kuuluu parisenkymmentä vapaaehtoista naista ja miestä, jotka matkaavat turuilla ja toreilla Saara-Sofian mukana tapahtumissa. Ja kuten aikaisemmista blogikirjoituksista olette voineet lukea, meillä on äärettömän hyvä olo toistemme kanssa. Saara-Sofia luotsaa joukkoaan varmoin ottein ja kannustaen.

Kampanjan suunnittelussa meille on ollut tärkeää koota kaikki tekeminen ja näkyminen Saara-Sofian näkökulman, kestävän kehityksen viitekehykseen. Kaikkien tekemiemme ratkaisujen takana on aina tarkoin mietitty ajatus visuaalisuudesta, yhdenmukaisesta ilmeestä, mutta ennen kaikkea arvomaailmasta ja kestävän kehityksen ajatuksesta. Vastuun alueita kuvaamme kampanjassamme eri värein, punaisella sosiaalista, oranssilla taloudellista ja vihreällä ympäristövastuuta. Sosiaalisen vastuun näkökulma kiteytyy ajatukseen tasa-arvosta, yhdenmukaisuudesta ja kulttuurisesta vastuusta. Tästä kumpuaa tiimimme toimintafilosofia, jossa tärkeää on muiden kunnioitus ja toisista välittäminen –aito kohtaaminen. Taloudellinen vastuu on päätösten tekemistä kauaskantoisesti. Riippuvuussuhteiden ymmärtäminen ja maailman hahmottaminen kokonaisuutena sekä avoimuus ovat taloudellisen vastuun ydinajatuksiamme. Ympäristövastuu on meille eettisiä ratkaisuja, sellaisia kuten valinnat arkielämässä ja ratkaisut, jotka kuormittavat mahdollisimman vähän ympäristöä. Konkreettisia ympäristötekoja kampanjassamme ovat olleet esimerkiksi paperisten kampanjatuotteiden minimikäyttö ja käyntikortitkin olemme painattaneet kierrätysmateriaalista valmistelulle pahville. Luonnon puuvillasta valmistetut kangaskassit ja printtipaidat sekä kampanjatoimiston kalusteiden lainaaminen ovat kestävän kehityksen valintoja. Kampanjatiimin kulkupeleinä on vähäpäästöinen Audi A1 ja polkupyörät. - Kuljemme ehdottomasti autot täyteen pakattuina kimppakyydeillä :)

Vaalityömme perustuu jalkatyöhön ja ihmisten tapaamiseen suorissa kontakteissa. Tiimillä on mukana aina roppakaupalla hymyä, iloa ja positiivisuutta –asioita, jotka eivät maksa mitään, mutta kantavat pitkälle ja antavat hyvän mielen kohtaamisen hetkellä ja sen jälkeenkin. Meidät tapaa myös sosiaalisissa medioissa, kuten täällä bloggerissa. YouTubesta, facebookista ja blogeista kampanjan etenemisen seuraaminen on tehty helpoksi niille, jotta eivät pääse mukaan tapahtumiimme.

Tältä erää sanon heippa! Nähdään viimeistään ensi viikolla keskiviikkoaamuna kävelykadulla klo 7.30-9.00. Saara-Sofian kampanjatiimi tarjoaa kahvimukin ja hymyn työmatkaasi siivittämään.

Hyvää viikon alkua kaikille :)

/Krista

Krista, Katriina ja Saara kampanjoimassa Puolalanmäellä

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti